Szukam wsparcia

W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ

Przebywasz na co dzień w przestrzeni publicznej?
Masz problemy zdrowotne, socjalne, prawne?
Zobacz, jak możesz otrzymać od nas wsparcie!

STREETWORKING w środowisku osób w kryzysie bezdomności to metoda pracy prowadzonej przez odpowiednio przygotowanych i przeszkolonych pracowników z osobą doświadczającą bezdomności pozostającą poza systemem pomocy instytucjonalnej i/lub przebywającą w miejscach niemieszkalnych, odbywającej się w jej środowisku, na akceptowanych obustronnie zasadach, w jej tempie i w oparciu o wspólnie wypracowany plan.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub chcesz zgłosić miejsce przebywania osoby potrzebującej, skontaktuj się z nami poprzez e-mail lub telefon

Stowarzyszenie Pomocy i Interwencji Społecznej (streetworking@spiis.pl)

Streetworkerzy docierają do różnych miejsc, w których być może ich spotkałeś. Celem ich pracy jest dotarcie z pomocą, poradnictwem czy też podjęcie działań interwencyjnych mających na celu zapewnienie osobom tego potrzebującym szeroko rozumianego bezpieczeństwa. To poprzez nich możesz dotrzeć do naszej organizacji, gdzie uzyskasz pomoc psychologiczną, socjalną, aktywizacyjną. Współpracują oni również z instytucjami i służbami na terenie m.st. Warszawa, w tym Ośrodkami Pomocy Społecznej, Strażą Miejską, Stołecznym Ośrodkiem dla Osób Nietrzeźwych, Warszawskim Centrum Integracji, Policją, transportem miejskim i ochroną zdrowia.

Podane numery telefonu i adresy e-mail są obsługiwane zgodnie z harmonogramem pracy streetworkerów i nie dotyczą sytuacji interwencyjnych. W sytuacjach wymagających niezwłocznej interwencji należy kontaktować się bezpośrednio ze Strażą Miejską m.st. Warszawy pod numerem 986 lub z numerem alarmowym 112 informując o zaistniałej sytuacji.

STREETWORKING INTERWENCYJNO-ASYSTUJĄCY

Nastawiony jest na współpracę ze Stołecznym Ośrodkiem dla Osób Nietrzeźwych i Metrem Warszawskim, wobec osób doświadczających bezdomności i uzależnienia. Streetworkerzy pracują w godzinach rannych i wczesnopopołudniowych od poniedziałku do piątku, jako pierwsze ogniwo kontaktu z osobami kończącymi pobyt w Izbie Wytrzeźwień lub przebywającymi na terenie Metra Warszawskiego. Skoncentrowany jest na działaniach na „tu i teraz” – wsparciu w procesie podejmowania działań interwencyjnych od łaźni po oddział detoksykacyjny.

POMOC MEDYCZNA

Caritas Archidiecezji Warszawskiej oferuje wsparcie medyczne osób doświadczających bezdomności, ubóstwa, kryzysu uchodźczego. Pomoc realizuje wykwalifikowany zespół ratowników oraz lekarzy Fundacji Ambulans z Serca.

Patrole odbywają się:

Zgłoszenia terenowe przyjmowane są pod numerem telefonu: 663 600 865

POMOC AMBULATORYJNA

Punkt poradnictwa jest placówką specjalistycznego poradnictwa dla osób w kryzysie bezdomności i zagrożonych bezdomnością oraz wszystkich tych, którzy znaleźli się w kryzysie, wywołanym utratą bezpiecznego schronienia.

Głównym działaniem punktu jest udzielenie profesjonalnego wsparcia interwencyjnego oraz pomocy długoterminowej osobom znajdującym się w kryzysie bezdomności, a także zagrożonym bezdomnością. Zespół punktu Poradnictwa ukierunkowany jest na pomoc odbiorcom w odzyskiwaniu możliwości do funkcjonowania w środowisku, a także inicjowaniu i podejmowaniu działań w celu poprawy sytuacji. Pracownik socjalny  punktu podejmuje decyzje zgodnie z przepisami prawa oraz kieruje się kodeksem etycznym.

Punkt działa od poniedziałku do piątku w godz. 9:30 – 14:00 w punkcie przy ul. Nowogrodzkiej 7 lok. 14.
Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy wydawane jest po trzech miesiącach od pierwszej rejestracji.

Jakie działania podejmowane są w punkcie?

Kontakt

MOBILNY PUNKT PORADNICTWA

Mobilny Punkt Poradnictwa to autobus dla osób w kryzysie bezdomności kursujący 365 dni w roku od godziny 8:00 do 14:00 z Dworca Wschodniego (Lubelska). W okresie jesienno-zimowym kursuje również w godzinach popołudniowych, zwykle od 17 do 19:30. Ma stałą trasę, ustalaną według potrzeb Odbiorców.

Pozwala bezpiecznie pokonać odległości między różnymi punktami pomocowymi (OPS, Punkt Poradnictwa, Łaźnie).

Ponadto Odbiorcy mają możliwość skorzystania z telefonu/tableta, uzyskania informacji na temat miejsc pomocowych oraz wykonania zdjęcia do dowodu. Od poniedziałku do piątku jest możliwość napicia się ciepłego napoju.